Duża łódź potrzebuje mocnego silnika do wytworzenia ciągu. W związku z tym potrzebuje śruby napędowej o małym skoku, zwanej również napędem śrubowym. Krótko mówiąc, śruba napędowa jest prawdopodobnie najważniejszą częścią każdego silnika łodzi.

Śruba napędowa silnika łodzi działa w następujący sposób: gdy łopata porusza się w dół, popycha wodę w dół i do tyłu (podobnie jak podczas pływania). Jednocześnie woda musi szybko przemieszczać się za łopatą, aby zająć pozostałą przestrzeń. Powoduje to różnicę ciśnień po obu stronach tarczy. Za łopatką znajduje się dodatnie ciśnienie wypychające, a przed łopatką podciśnienie wyciągające wodę. Reakcje te zachodzą na wszystkich łopatach śmigła przy każdym jego obrocie. Różnica ciśnień powoduje, że woda jest wciągana do śmigła i wypychana za nim, a zasada działania jest identyczna jak w przypadku wentylatora, który wciąga powietrze z powrotem i "wyrzuca" je do przodu.

Dlatego śmigło, silnik i wszystko, co jest z nim połączone, jest zarówno ciągnięte, jak i pchane przez wodę. Śruba silnika łodzi ciągnie wodę od przodu przez wyimaginowany okrąg, który jest nieco większy niż jej średnica. Gdy śruba się obraca, przyspiesza ciągniętą wodę i popycha ją przez wyimaginowany okrąg, który jest mniejszy niż średnica samej śruby.

Sprawdź naszą pełną ofertę i zamów 2-, 3- lub 4-łopatową śrubę napędową, aby zapewnić swojej łodzi dodatkową moc.